Ilość
odsłon:
2404 Data publikacji: 2007-03-20 |
INFORMACJA
Urząd Miasta w Hajnówce przypomina, że zgodnie z art. 5 ustawy
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach ( Dz. U. Nr 132, poz.622 ze zmianami) oraz § 4 Regulaminu
utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Hajnówka,
zatwierdzonego Uchwałą Nr XXXI/190/05 Rady Miasta Hajnówka z dnia 28
grudnia 2005 r. ( Dz. Urz. Województwa Podlaskiego z 2006 r., Nr 20,
poz. 284) do obowiązków właścicieli nieruchomości należy:
a) wyposażenie nieruchomości w
urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie
tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i
technicznym,
b) zbieranie powstałych na terenie
nieruchomości odpadów komunalnych,
c) uprzątnięcie błota, piachu i
innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości
przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi
publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy
granicy nieruchomości, właściciel nie jest obowiązany do
uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub
parkowanie pojazdów samochodowych .
Wykonanie obowiązków, o których
mowa wyżej, na terenie budowy należy do wykonawcy robót budowlanych.
Uprzątnięcie i pozbycie się piasku, błota i innych zanieczyszczeń z
przystanków komunikacyjnych, należy do obowiązków przedsiębiorców
użytkujących tereny służące komunikacji publicznej.
Do obowiązku zarządu drogi należy:
a) zbieranie i pozbywanie się
odpadów zgromadzonych w urządzeniach do tego przeznaczonych i
utrzymanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym,
porządkowym i technicznym,
b) pozbycie się piachu, błota i
innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli
nieruchomości przyległych do drogi publicznej,
Nie przestrzeganie zasad
określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie
miasta Hajnówka skutkuje grzywną nałożoną w drodze mandatu.
Urząd Miasta Hajnówka 17-200 Hajnówka ul. Zina 1
tel. 0 prefix 85 6822180, 6826444
|