Wypromować i sprzedać
|
Jak promować i sprzedać swój regionalny produkt uczyli się
przez dwa dni w ubiegłym tygodniu lokalni wytwórcy,
pszczelarze oraz właściciele kwater agroturystycznych z
powiatu hajnowskiego. |
Szkolenie, w którym
uczestniczyło blisko 30 osób zorganizowane było z inicjatywy
Fundacji Wspomagania Wsi przy współudziale Starostwa Powiatowego w
Hajnówce. Pierwszy dzień kursu poświęcony był kształtowaniu produktu
tradycyjnego oraz wyjaśnieniu w jaki sposób przeprowadzić całą
procedurę od selekcji do zarejestrowania towaru. Prowadził je
przedstawiciel stowarzyszenia Produkty Rynków Wschodnich. Szkolenie,
które trwało w pierwszym dniu 7 godzin odniosło się w szczególny
sposób do hajnowskich pszczelarzy i ich miodu białowieskiego pod
nazwą „Lipiec”, który
na wniosek marszałka województwa podlaskiego 28 grudnia 2005 r.
został wpisany na listę produktów tradycyjnych. Uczestnicy
szkolenia próbowali wyodrębnić szereg innych towarów, które mogą się
stać wizytówką regionu. Drugi dzień poświęcony był przedstawieniu
możliwości i nauce sprzedaży przez internet.
-
Chętnych do uczestniczenia w kursie nie brakowało, chociaż z
początku pszczelarze nieufnie odnosili się do nowych technologi
elektronicznych. – powiedział Eugeniusz Kowalski, realizujący
programy Fundacji Wspomagania Wsi na terenie województwa
podlaskiego – Od 2000 roku realizujemy zadania finansowania drobnej
przedsiębiorczości oraz przeprowadzamy szkolenia podwyższające
świadomość społeczeństwa lokalnego. Oprócz kursów nawiązujemy
potrzebne kontakty handlowe, wspieramy agroturystykę i pomagamy
pozyskiwać środki finansowe. Zainteresowanie tymi inicjatywami jest
duże. Pomaga nam w realizacji zadań Starostwo Powiatowe w Hajnówce.
Upowszechnia informacje, wspomaga nabór na szkolenia oraz organizuje
spotkania z partnerami społecznymi. Jest bazą informacyjna, użycza
nam tez lokali do szkoleń.
Kilkudziesięciu pszczelarzy, hafciarzy,
wikliniarzy, producentów ekologicznej żywności oraz właścicieli
kwater agroturystycznych z zainteresowaniem uczyło się tajników
internetowego handlu. Dla wielu to nowa i innowacyjna metoda
sprzedaży.
- Uczestniczę we wszystkich tego typu szkoleniach – mówi
Władysław Gryka, właściciel kwatery agroturystycznej z miejscowości
Suszczy Borek - Wykorzystuję wszelkie możliwości aby promować swoje
produkty. Po szkoleniu być może zacznę sprzedawać je przez Internet.
- Ten kurs bardzo naświetlił mi problematykę
elektronicznego handlu – stwierdził Dariusz Owłasiuk, pszczelarz ze
Starego Berezowa – Uświadomił on nam wszystkim jak duży jest wówczas
dostęp do klientów. To zmienia stereotypy myślenia szczególnie ludzi
starszych, których trudno przekonać do nowych metod sprzedaży.
JZ
Urząd
Miasta Hajnówka 17-200 Hajnówka ul. Zina 1
tel. 0 prefix 85 6822180, 6826444