Home

Ilość odsłon: 4237   Data publikacji:  2006-02-14

Wypromować i sprzedać

 

Jak promować i sprzedać swój regionalny produkt uczyli się przez dwa dni w ubiegłym tygodniu lokalni wytwórcy, pszczelarze oraz właściciele kwater agroturystycznych  z powiatu hajnowskiego.

        Szkolenie, w którym uczestniczyło blisko 30 osób zorganizowane było z inicjatywy Fundacji Wspomagania Wsi przy współudziale Starostwa Powiatowego w Hajnówce. Pierwszy dzień kursu poświęcony był kształtowaniu produktu tradycyjnego oraz wyjaśnieniu w jaki sposób przeprowadzić całą procedurę od selekcji do zarejestrowania towaru. Prowadził je przedstawiciel stowarzyszenia Produkty Rynków Wschodnich. Szkolenie, które trwało w pierwszym dniu 7 godzin odniosło się w szczególny sposób do  hajnowskich pszczelarzy i ich miodu białowieskiego pod nazwą „Lipiec”, który na wniosek marszałka województwa podlaskiego 28 grudnia 2005 r. został wpisany na listę produktów tradycyjnych. Uczestnicy szkolenia próbowali wyodrębnić szereg innych towarów, które mogą się stać wizytówką regionu. Drugi dzień poświęcony był przedstawieniu możliwości i nauce sprzedaży przez internet.

- Chętnych do uczestniczenia w kursie nie brakowało, chociaż z początku pszczelarze nieufnie odnosili się do nowych technologi elektronicznych. – powiedział Eugeniusz Kowalski, realizujący programy Fundacji Wspomagania Wsi na terenie województwa podlaskiego – Od 2000 roku realizujemy zadania finansowania drobnej przedsiębiorczości oraz przeprowadzamy szkolenia podwyższające świadomość społeczeństwa lokalnego. Oprócz kursów nawiązujemy potrzebne kontakty handlowe, wspieramy agroturystykę i pomagamy pozyskiwać środki finansowe. Zainteresowanie tymi inicjatywami jest duże. Pomaga nam w realizacji zadań Starostwo Powiatowe w Hajnówce. Upowszechnia informacje, wspomaga nabór na szkolenia oraz organizuje spotkania z partnerami społecznymi. Jest bazą informacyjna, użycza nam tez lokali do szkoleń.

Kilkudziesięciu pszczelarzy, hafciarzy, wikliniarzy, producentów ekologicznej żywności oraz właścicieli kwater agroturystycznych z zainteresowaniem uczyło się tajników internetowego handlu. Dla wielu to nowa i innowacyjna metoda sprzedaży.
    - Uczestniczę we wszystkich tego typu szkoleniach – mówi Władysław Gryka, właściciel kwatery agroturystycznej z miejscowości  Suszczy Borek - Wykorzystuję wszelkie możliwości aby promować swoje produkty. Po szkoleniu być może zacznę sprzedawać je przez Internet.
     - Ten kurs bardzo naświetlił mi problematykę elektronicznego handlu – stwierdził Dariusz Owłasiuk, pszczelarz ze Starego Berezowa – Uświadomił on nam wszystkim jak duży jest wówczas dostęp do klientów. To zmienia stereotypy myślenia szczególnie ludzi starszych, których trudno przekonać do nowych metod sprzedaży.

JZ


Urząd Miasta Hajnówka  17-200 Hajnówka ul. Zina 1
tel. 0 prefix 85 6822180, 6826444