„Grunt na medal” prawie
wyłoniony
|
|
W drugim etapie wojewódzkiego konkursu „Grunt na medal”
spośród kilkudziesięciu zgłoszonych ofert, najlepiej ocenione
zostały tereny inwestycyjne z Hajnówki i Wysokiego
Mazowieckiego.
|
Jest to konkurs Polskiej
Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w Warszawie,
realizowany przy współpracy z urzędami marszałkowskimi
poszczególnych województw. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem
objął minister gospodarki. Celem inicjatywy jest wybór najlepszego
terenu inwestycyjnego w województwie. Konkurs jest pomysłem na
zwiększenie w Polsce ilości gotowych terenów przemysłowych dla
przedsięwzięć w szczególności zagranicznych. Jest dużą szansą dla
gmin, które zainwestowały w posiadane tereny w oczekiwaniu na ich
wykorzystanie. Laureat otrzyma prestiżowy certyfikat "Grunt na
medal" oraz zwiększy swoje szanse na pozyskanie inwestora.
Oferta Gminy Miejskiej Hajnówka zdobyła bardzo duże uznanie i jako
jedna z dwóch, zakwalifikowała się do kolejnego etapu konkursu.
- Oferowany przez nas teren ma powierzchnię 3 hektary. Plac jest w
jednej całości - mówi Agnieszka Masalska, kierownik Referatu
Gospodarki Gruntami i Rolnictwa UM Hajnówka - Najważniejszym jego
atutem jest doskonały dojazd oraz obecność wszystkich niezbędnych
mediów. Samorząd zarządza nim już kilkanaście lat. Plac został
przekazany miastu przez nie istniejące już Hajnowskie
Przedsiębiorstwo Przemysłu Drzewnego. Mimo dużej atrakcyjności
terenu, nie był on obiektem zainteresowania inwestorów. Mamy
nadzieję, że dzięki takiej szerokiej akcji promocyjnej znajdziemy
chętnego na jego zagospodarowanie.
Finalista konkursu otrzyma medal, baner, certyfikat „Grunt na
medal” oraz możliwość używania logo konkursu w materiałach
promocyjnych. Odbędzie się również szeroka reklama zwycięskiego
terenu w internecie pod hasłem „Działki specjalnie rekomendowane
inwestorom”. Wydane zostaną publikacje papierowe i elektroniczne
promujące wybrane tereny. Zwycięskie działki będą rekomendowane w
pierwszej kolejności inwestorom zagranicznym. Będą również
reklamowane pod dobrze kojarzącą się nazwą „the golden site”.
Konkurs w założeniu ma dodatkowo pomóc gminom w szybkim zwrocie
dokonanych w przeszłości nakładów.
Teren inwestycyjny przy ul. 11 Listopada w Hajnówce otoczony jest
betonowym ogrodzeniem
Graniczy z posesją Kauflandu
JZ